Nattsudd

Det finns två sorters människor, den ena delen är nattsuddare och den andra är kvällströtta. Själv är jag en riktig nattsuddare, älskar verkligen att vara uppe sen, så skönt att se när det börjar ljusna igen efter att de vart mörkt, höra tystnaden om man nu kan höra den. Ett och annat fågelkvitter uppe i talen och ett litet vindsus förbi örat. Sitta på altanen och se morgontidningen komma. De är ju på kvällstimmarna de intressanta hände, de som man inte vill missa. Går man och lägger sig tidigt missar man natt händelserna, fast själv missar jag ju morgon händelserna, men saknar de kan jag ju inte påstå att jag gör, fast man kanske inte kan sakna något man inte upplevt. Frågan är bara vilket som är bäst? Eller så är det ingen skillnad bara två helt olika saker med samma innebörd. Har man de ena saknar man inte de andra.
 

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: