Ockelbomarknad !

Ja nu var denna händelse över också, självaste Ockelbomarknaden! Nästan som sommarens höjdpunkt fan !




FREDAG:

Började då med att i fredags åkte jag in till stan köpte lite grejer till kvällen, kläning + örhängen. Mötte kusin Karin, Carro & Amanda där, sen tog vi tåget tillsammans hem till Ockelbo och Carro, de är en självklarhet att jag bor hos henne under marknaden så är det helt enkelt bara. Gjorde oss iordning sen drog vi på förfest hos Linnéa. Great de ! skojigt värre! Dock inte nå vidare trevligt väder på vägen dit men man överlever, ingen dör av att bli blöt, senare drog vi ner på marknaden då hade vädret blivit bättre och vi slapp regn (Y)  Väl framme på marknaden var de en hel del folk, vi styrde oss mot karusellerna de stängde snart , eftersom vi inte kom ner förren ganska sent. Åkte virvelvinden men måste ju säga att marknadens bästa karuselle var "tagada" (om de nu var så den hette). Kan ju bara säga att vi flög väldigt mkt!  När karusellerna stängde drog vi bort mot öltältet med hopp om att vi skulle komma in, och de var ju inte nå problem för oss kom in lätt som en plätt. Så resten av kvällen/ natten tillbringade vi där inne dansa, sjöng och blev bjudna på dricka. Najs Najs ! mitt uppi min dans med brudarna tyckte jag att jag såg två välbekant ansikte och mkt riktigt de var ju Micke P & Calander, riktigt trevliga killar som jag känner igenom skolan i Forshaga. Så kul att se dom :D  Träffade även på Stark senare! Kul att de dessa tre igen, inte så lätt att träffa dom eftersom de bor i skara och trollhättan annars! Senare fortsatte väl kvällen i samma stuk kom hem runt 4 tiden på morgonen, I Think ! Karin tog en sleep over hos Carro hon med.

LÖRDAG:

Började väl ganska segt, mitt huvud mådde inte så bra. Men efter lite vatten och alvedon var man som ny igen.
Drog ner och kollade lite på marknaden med Carro, Amanda och Karin,  gick och åt pizza på atalanta ett måste under marknaden. Träffa Micke en snabbis innan vi drog hem till Carro för att städa och göra oss iordning inför kvällen, vi hade nämligen förfesten hos henne idag. Mitt i städningen drog jag iväg och mötte upp Anna-Lina. Sega som vi alltid är så var vi ju långt ifrån klar fixade när folket började välla in, men de är vana så dom la knappt märke till de. Sen blev det drag som satan ! Dans på golv, stolar & bord, ett ord galet ! Idag drog vi ner tidigare så vi var framme runt halv 11 istället för runt halv 12 som kvällen innan. Vi ville ju åka fler Karuseller denna kväll, eftersom de är en höjdare onyktert dock skapas de skador men de liter man inte av förrens dagen därpå! hehe^^
Vad kan klockan vart runt 12 halv 1 så drog in på öltältet igen och där var det livat och skoj som dagen inna, träffade även på Micke och Calander ikväll :D  Blev en hel del dans !  Synd bara att Anna-Lina var tvungen att åka hem 1 !
Kom väl hem runt halv 5 på morgonen tror jag, efter lite strul.
en rolig del av kvällen var ju när jag och Karin träffa på en gubbe på 70 år som stoppa oss och ja att jag var den vackraste människa han sätt i hela sitt liv och då hade han levt i 70 år till lade han, sen stod han där å babbla om allt som var så fint på mig och att jag skulle vara rädd om mitt liv och inte göra något dumt eftersom de skulle vara att slösa bort tiden för mig, sen varnade han mig från att hoppa i säng med vem som helst utan jag skulle tänka riktigt innan jag gjorde det. HAHA !  Sen när vi började gå så ropade han att jag skulle få hans kontonummer och sen skulle jag få alla hans besparingar för jag skulle leva ett lyckligt liv enligt han!  HAHA ! ja somliga är som dom är, men roligt var det!

SÖNDAG:

Vaknade efter kanske 1-2 timmars sömn eftersom vi sov 7 st i Carros lilla rum !
Vaknade utav att de 4 från Gävle skulle till tåget, sen låg jag, Karin & Carro och slappa ett tag. Mådde ju inte skit bra om man säger så.Och sen när jag skulle resa mig upptäckte jag att jag knappt kunde stå på mina ben för jag hade så ont i vänstra sidan av höften och sen båda benen, så jag  fick ta alvedon för ja kunde knappt röra mig, och hade ingen aning om va jag gjort, senare på kvällen kom jag på att jag ramla inne i öltältet och att folk klev på mig, de kan nog vara de som gjorde att mina ben är helt blåslagna. De blev bättre sen när de alvedonen började värka. Så då var de bara stor städning för oss som gällde kan ju lova att de hade blivit stökigt under förfesten dagen innan. Sen drog vi ner på marknaden och käkade Atalanta även idag, säppte av Karin vid tåget sen hem och kolla på EM- finalen mellan Spanien och Tyskland med Amanda och Carro.
Bra att Spanien vann tycker jag då iallafall rättvist och bra ! Sen efter matchen kom min kära mor och hämtade mig.

Måndag:

Idag har vart en slö dag, trött efter helgen ! men nu ska jag iväg på 14 års kalas hos min kusin Lisa, GRATTIS PÅ DEJ ! :D

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: