borta bra men hemma bäst

Ja då har man vart hemma i Gävle ett tag, måste säga att det har vart underbart.
Blev att åka från Forshaga i Torsdags, fick skjuts med fredrik och hans far till uppsala, tog sedan tåget därifrån till gävle. Eftersom tåget krångla vilket inte är ovanligt så kom jag hem runt halv ett på natten. Pappa kom å hämta mig vid stationen och sen blev det raka vägen ner i min mysiga källare och sova. Fredagen som var tänkt att umgås med ockelbotjejorna, men ändrades när min mor bestämde sig för att fira min brors födelsedag så de var bara för mig att ställa in. Kusin gjorde mig sällskap hem, senare på kvällen åkte vi in till stan igen, där vi mötte upp Emma och begav oss till Brynäs på vilket var tänkt att bli lite förfest, men eftersom vi var så lata och inte orka ta oss till Sandviken så blev vi kvar där hela kvällen, men det var mkt trevligt, träffa nytt folk å så med. Vi kom väl hem runt 6 tiden på morgon tror ja bestämt elr 5 ja minns inte riktigt. Lördagen blev därför väldigt lugnt, jag å kusin åkte hem till mig kolla på melodifestivalen och slöa med chips, Thihi^^ På söndag var det att gå upp tidigt, rättare sagt 7 på morgon, skulle iväg på hundutställning med valparna i Söderhamn, det givk jätte bra båda blev BIR valp i sin ras och sedan BIG 2 i sina grupper. Hemma igen där kusin hade väntat var de bara att hoppa in i duschen, vi skulle nämligen tillbaka in till stan. Och när vi ska på bussen upptäcker min super "smart" kusin att hon tappat mobilen när vi sprang till bussen. Men hon skulle ändå hoppa på busen så då gjorde vi de, ringde hem och kolla så den inte låg i hallen, och de gjorde den såklart inte, då blev de mer panik och vi hoppa av bussen, de sega var då att vi hade hunnit 2 km, så de var bara att börja traska! men med våran tur *HOST* hittade vi faktiskt mobiln på väggen. Blev att ta en senare buss in till stan, väl inne gick vi hem till kusin, jag lämnade mina saker och gick hem till Peter, blev att vara där resten av kvällen, trevlans :)

Måste säga att jag hunnit med mkt på en helg !

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: