Ljuvliga vardagsrum!

Vardagsrummet blir mitt nya levnads ställe de närmaste dagarna, mkt trevligt där finns ju nämligen allt jag behöver just nu Tv, dator, kontaktuttag till mobilladdaren plus en skön soffa. Ja ni förstår, jag ska nog överleva.

Fick komma hem från sjukhuset idag, vilket jag verkligen uppskattar, sjukhus är inget för mig säger ja bara, får en  obehaglig känsla när ja är där. Ja nu är iallafalll mina halsmandlar borta, och dom lär ju aldrig komma tillbaka, så nu slipper jag allt krångel jag haft med halsen, men just nu för tillfället hade jag nog önskat att dom var kvar. Kan ju säga att känslan när jag vakna efter operationen var de värsta jag vart med om, jag hade inte fått nå smärtstillande i förebyggande syfte, så när ja vakna kom dom fram å fråga om jag hade ont, jag kan ju bara säga " va fan trodde dom igentligen, att jag skulle säga att dom hade lyckats ta bort dom utan att jag kände nå". Jag som knappt kunde få fram ett ord, men jag lyckades göra så dom förstod och sen fick jag morfin några gånger undertiden jag låg på uppvaket, där även mamma hälsa på mig en sväng. Sen vart jag uppskjutsad till avdelningen, var ju mindre trevligt att åka igenom sjukhuset halvt nersövd, men va fan några måste ju få något att skratta åt. Väl uppe på avelningen somnade jag snabbt, vaknade efter ca. en timme kanske två av att jag hde så EXTREMT omt i halsen, såg att jag hade fått ett glas saft vid sängen så jag drack de såklart, vilket jag inte skulle gjort, för stark apelsinsaft och två öppna sår i halsen resulterade i att de sved nå extremt så jag , va ska man säga kasta mig upp ur sängen och till handfatet för att dricka vatten. Inte så smart med tanke på att jag legat i flera timmar, så jag var nära att ramla ihop men fick tag i handfatet och droppställningen, tur för mig! Resten av dagen blev bara att ligga i sängen kolla på tv och sova, sova och sova. Sov verkligen en massa. Pappa kom på besök en sväng även mamma å sis. Men jag var nog inte så social, orkade typ prata i 10 min sen palla inte rösten mer och jag somna sedan, Pratade även i tele med Stina ! tur att jaghade min mobil så jag kunde smsa lite med folk vad skulle jag annars ha ägnat mig åt att göra de korta stunderna jag var vaken. Tack alla som stöttade mig, för jag var verkligen jätte nervös inför de här, med min sjukhus skräck och allt! Tv:n utnyttjande jag väl en del oxå, dock fanns det bara 1, 2, 4 och 24:an men man kunde ju låna filmer oxå. De fixade min syster åt mig. hon lånade miffo och Dansar med vargar, Miffo blev det inte mkt med, jag sov typ hel filmen. Har fått smärtstillande medicin var sjätte timme sen över ett dygn tillbaka. Imorse när ja vakna fick jag gå till läkaren som skulle kolla mig i halsen och så, han konstaterade att allt såg bra ut, så jag åkte hem halv 1. Blev att kolla på film på förmiddagen innan mamma kom å hämta mig, dansa med vargar denna gång, riktigt bra film faktiskt.  Pappa kom upp till mig en sväng innan mamma kom och gav mig en bok, Män som hatar kvinnor, så nu har jag något att göra för det blir ju bara att ta de lugnt för mig ett tag.

Nu ska jag samla lite krafter för kusin ska komma till mig å hälsa på en sväng! <3

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: