Ett frågetecken

Vad vill jag göra av ditt liv? Hur ser mitt liv ut om 10 år? De är nog dom frågor som jag hatar mest av allt, jag verkligen hatar dem. För när jag hör dem & kommer på mig själv att jag verkligen inte har något svar. Jag har verkligen ingen aning om vad jag vill göra av mitt liv, jag har ingen plan av hur det ska se ut & jag vet inte ens vad min döm är. Därför hatar jag dessa frågor, dem får mig verkligen att få panik, jag är 19 år & jag måste snart börja göra upp en plan av vad jag vill göra med mitt liv. En sak vet jag iallafall jag vill inte vara kvar här i bergby, på de här lilla rummet som är ca 8 kvm. Jag har i princip en säng & en hundkorg till hundarna. En sak vet jag att jag vill & det är att starta ett EGET liv i en EGEN bostad, men vart har jag ingen aning om....?

KOMMENTARER


Jag känner igen din känsla Hanna. Men egentligen, måste man veta? Och även om man vet vart man vill vara om 10 år så är det så mycket som kan hända på vägen så man kanske hamnar nån helt annanstans ändå.



Det jag har gjort är att jag påbörjat en lista med 100 saker jag vill göra innan jag dör, bara kommit till 75 än och kommer nog fylla på den länge till. Sen tar jag ett steg i taget och går dit jag känner för. Jag har ingen aning om vart jag kommer ta vägen när jag pluggar klart här i Kiruna, men vad gör de? Jag kan flytta precis vart jag vill och det är en frihet. Släpp kraven och gör det du vill för tillfället, livet är till för att levas IDAG, inte för att oroa sig för framtiden!

2010-11-24 // 08:55:29
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: