Dagens goda gärning

Inte det bästa att glöma att låsa dörren när man har hundar, det fick min granne lära sig idag. Satt & åt frukost & helt plötsligt blir alla hundarna hemma helt galna, så jag kollar efter varför och då står grannens newfoundland & kollar in genom fönstret i hallen, inte lika kul tyckte Raxa. Sen ser jag att även deras andra hund springer runt här ute på gatan. Så det var bara att ge sig ut på hundjakt. Fick in den lilla, men den stora var det lite svårare med, vägrade att gå & kan ju säga att det inte är lätt att tvinga en sån stor hund. Han tyckte nog det var skönare ute, svalt & skönt med den pälsen så just nu är han i våran hundgård & lallar runt.

Fårse när dom kommer hem så dom kan hänta honom, de är rätt nyinflyttade så jag har ingen aning om vad det heter eller har för nummer, så det är väl bara att vänta på att de ska komma hem. Ren tur att jag ens var hemma skulle varit i stan igentligen.


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: