Mkt hund de senaste dagarna

Men vad ska man göra, det är ju så underbart roligt att träna dem !!

Lördagen:
Bar det väg till avesta för agilitytävling med Tayra, är super nöjd. Hon hade bra fart genom hela banan & lyssnade perfekt på min handling. Dock krånglade slalom i alla lopp. Hon gick in från fel sida, något helt nytt hon har börjat med. Men det är bara att träna vidare, jag tycker det bara är helt sjukt att jag kan tävla med henne överhuvetaget med tanke på att det bara är 8 månader sen olyckan då hon nästan inte överlevde.




Måndag:
Igår var jag & Sue iväg på våran första kursdag på vallningskursen. Eftersom Sue har varit som hon varit i vallningen så hade jag inga förväntningar på henne alls, utan jag ville mest se hur hon reagerade. Men till min stora förväntning så gick det jätte bra. Hon vallade fint & hade ingen tendens att lägga av alls. Desto mer vi vallade ju hetare blev hon. Det var verkligen jätte roligt att se, hon gjorde sin uppgift & hon tyckte det var roligt de är det som är huvudsaken. Jag förstår verkligen er som fastnar helt i vallningen, det är underbart roligt. Nu längtar jag bara tills måndag då nästa träningstillfälle är.






KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: