3 dagar som Umeåbo

Har hunnit gått tre dagar sedan vi flyttade upp till "Lappland", som min farmor så fint kallar det. Lägenheten är super mysig(bilder kommer när jag orkar ta fram kameran), ligger precis vid nydalasjön med massa fina slingor man kan gå med hundarna & tio min cykelväg till Universitetet. Det kunde inte blivit så mkt bättre. Brukshundklubben ligger inte allt för långt bort heller & vallnings möjligheter finns det.

Jag har min perosonliga hemmafru/chafför som sköter hushållet medans jag är i skolan, maten står på bordet & hundarna är rastade. Sorligt nog har hon glömt att diska ikv, så det måste vi ta ett snack om. Det andra har hon skött galant. Hon tog sig till & med äran att blåsa upp min luftmaddras, för här i umeå sover vi kungligt på varsin extra tjock och bekväm luftmaddras. Det låter när man rör sig, den är lite bucklig men annars helt perfekt. Vi sover hand i hand bredvid varandra i vårat lilla sovrum. För alla som känner för att komma på besök har vi en väldigt skön devansoffa som vi gärna hyr ut för 500 kr natten, är du en nära släkting kan du få KOMPISPRIS!

Nu ska gammelparet frysa in dagens storkock & bege oss ut på en kvällsrunda med hundarna.


KOMMENTARER


Stina

hej kompis! måste bara tillägga att du är störd :-P HAHA...

2011-09-06 // 22:12:04
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: