Hemma igen !

Ja igår vart med andra ord en händelserik dag !

Ja tillslut vågade jag mig in i klassrumet där de hade nationella så jag fick börja där dom var. sen så fick jag sitta kvar efter lektionen och göra det jag missa, snällt !
Men de var fan rikitgt svårt de där jävla provet, elr så är de för att jag är så kass på engelska. men men G blev det nog iallafall annars blir jag besviken. När det var avklarat drog vi oss mot matsalen åt och sen gick jag hem för att packa och städa lite innan jag skulle ta bussen in till Karlstad för att sedan hoppa på tåget mot gävle.
Somliga personen är så snälla, nästan FÖR snälla !
Gick och köpte lite gott inför resan hem med stina, sen vart det att sitta å vänta på bussen, clara var med för att vinka av oss, hoppas du får en bra valborg tjejen !
HAHA, sen måste jag bara berätta vad som Stina råkade ut för igår och det var mitt fel.
Hon skulle låna "min" cykel som igentligen inte är min cykel, och sen när hon ställde ifrån sig den vid skolan och började gå hemot så ropade någon på henne och cyklade ikapp henne på cykeln, då var det tydligen hans cykel. HAHA så jäkla klockrent, här har jag cyklat på den cykeln i evigheter och så lånar hon den en gång och så kommer cykelns rätta ägare. haha, rikitgt skrattretande faktiskt. men jag tyckter synd om sig stina.
Väl framme i Karlstad köpte vi oss en varsin glass och väntade på att tåget skulle komma, stina som är norrlänging fick panik när jag sa att ett tåg var vårat och hoppade in, för hon var osäker, hehe så söt stina! men mycket riktigt hade jag rätt det var vårat tåg. kom iväg försent från Karlstad och de gjorde så att vi missa vårat tågbyte i katrineholm så vi fick åka hela vägen till Stockholm central och därifrån ta ett tåg mot Gävle/Sundsvall. Hade ca.2 min på oss att byta tåg i sthlm, men vi hann, fast vi hade nog inte behövt skynda oss så mkt för nnär vi kom fram till tåget så hade dom ändrat tiden till 20 min senare. Aja satte oss till rätta och började snacka skit och skratta som galningar som vanligt. Efter ett tag så hittade vi bistro menyerna och började kolla lite i dom. då hitta vi en som hete barnfika, de innehöll en bulla och en chockladmjölk. Men de vi missade var att man var tvungen att vara 10 år eller neråt för att få köpa de den menyn. SÅ jag tog pengarna och gick till bistrovagnaen medans stina vakta hundarna. Så jag tog en brika och la på två bullar och två chockladmjölk. mne sen framme vid kassan blev det bara väldigt roligt och väldigt pinsamt. Han började att slå in och så, men då kom det en  annan som oxå jobbade på tåget och sa attt det där var ju barnfika, och så peka han på bullen och sa
-barnbulle, barnmjölk 
Sen peka han på  mig och sa:
-Barn ?! nja du de är jag tveksam på men om vi säger så här, är du barnslig?
så jag sa:
 -Ja ibland då !
Och han sa:
- Ja men då är det ju ingt problem att köpa barnfika om man är barnsligt, jätte högt och alla i bistro vagnen började skratta åt mig.
Och stina höll på att dö när jag berättade de. men igentligen blir jag inte förvånad eftersom sånt där alltid händer mig. sen när han kom och gick förbi oss så började han skratta och frågaade om barnfikat smakade gott.
HAHA ja och sen blev det bara en masssa skratt resten av vägen hem.
Måste ju bara säga att det här var den roligaste resan ever iallafall !
Sne hoppade jag av i gävle och stina fortsatte mot Sundsvall.
Pappa hämtade upp mig vid centralen och sen skjutsa han ut mig till bergby.
Väl hemma hade mina syskon och mor gjort en överraskning åt mig som bestod av tacos! Mumms ! sen blev det bara att ta det lurre.

Idag har jag vart uppe på mammas klenik och hjälpt henne lite, och nu ska jag väl hoppa in i duschen sen packa ihop lite saker ooch sen begge mig till ockelbo, hem till carro där det blir förfest med grillning med tjejorna och sen senare drar vi till rabo på fest. Rikitgt najs kväll verkar det bli iallafall.

// Tjing


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: