Helgen i en kortfattad text

Helgen har jag i princip elr inte i princip utan jag har umgåsts med kusin varje minut !
Fredagen vart de Let´s dance i byn med god mat och nyttigt snacks.
Lördagen som nog alla vet spårade ur, i mat väg vill säga, vilket vi hade kunnat räkna ut med arslet. Vi tog bussen in till stan lämna Tayra hos sin frisör, inte varje hund som har det, men de har iallafall min vovve. Klass! Tog bussen till sätra (hem till min käre far) Där det var typ släkt träff, samling uppe i vardagsrummet för att kolla på Brynäs-Färjestad, vilket slutade i en katastrof eftersom brynäs inte lyckades vinna, inga glada släktingar denna dag. ! Dock till min och kusins förstjusan var det fika till matchen så vi trök i oss glass och bullar, mumma säger vi till de. Sen bjöds det på hemagjord pizza för hela slanten, jag kusin och mina syskon var mkt belåtna över det. När min syster drog ner på stan för att sova där, min bror och hans vän begav sig till datorn så smög jag och kusin å spela lite GH, och OM vi var gryma! På kvälls kvisten vart det en månskens promenix runt sätra med ny stylade Tayra, vi var ju tvungna att glassa lite ! Dock så här i efterhand kom vi på att de var mörkt ute och Tayra är svårt så de var nog inte så många som la märke till hennes skönhet, sorligt nog. Sen blev det att pysa ner i min källare och sova. Söndagsmorgonen bjöd på ljuvligt goda rostade mackor med ost på, Förmiddagen bjöd på en sväng ner på stan, kollade lite på allt möjligt stövlar blandannat, hittade mig ett par fina men beslutade mig för att ta ett dygns betänketid och bestämma mig på måndagen. Hem till sätra igen, där det bjöds på chickenbits och pommes till middag, under middagen blev det en vild och hetsig diskution om vilken sort av chickenbitsen som var godast mellan mig och min bror. Vi kom tillslut fram till att dom som liknade chickenbitsen från max var bäst ! Sen blev det att göra sig iordning jag och kusin begav oss ännu en gång ner på stan, satans va mina pengar rinner iväg på bussbiljetter. SÄNK PRISERNA ! Kusin bänkade sig framför tv och jag gick å hälsa på Peter. Runt 11 tiden begav jag mig till kusin igen och vi bestämde oss för att åter igen ta oss hem till sätra, men denna gång slapp vi ta bussen utan  SNÄLLERIK (Kusin du förstår överdriften av ordet snäll) skjutsa oss hem och bjöd på smått å gott.


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: