Upptäckt Ålesund

Igår blev det lite upptäcksfärd till Ålesund, synd bara att det regna hela tiden. Men staden är super mysig & jätte fin, känner starkt för att åka tillbaka på sommaren. Blev mat på restaurangen Egon & en sväng till Atlanthavsakvariumet, så nu har jag hållit i en havsgurka, havssporre, hummer & en krabba. De ni, men havsgurkan var kanske inte så där super mysig.

På kvällen fångade vi krabbor vid hamnen, kokade dem & åt dem. En helt nu upplevelse & det var riktigt gått. Blev middag med vin räkor & egen fiskade krabba.

Nu har de andra dragit hem mot Gävle i minibussen & kvar sitter jag här i ett regnigt & kallt langevåg. Ska snart bege mig mot färjan som ska ta mig till Ålesund, sen ska jag ta bussen till Ålesundsflygplats. Därifrån blir det flyg till Oslo, i Oslo byter jag till Flyg mot Arlanda & slutligen i Arlanda byter jag till flyg Umeå. Där kommer Stina & hämtar mig, sen är vi back in town igen.


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: