tom & full av känslor

Ligger här i soffan ikv igen, gnager på ett äpple bara för att fördriva tiden. För jag vill inte sova ikv, jag vill inte att det ska bli fredag den 28:e Januari 2013. Imorgon klockan 11:00 börjar min älskade mammas begravning, känns så overkligt & hemskt. Men jag vet att begravningen kommer bli väldigt vacker, fin & så ljus som en begravning kan vara. Vi har valt att göra den inte så där typiskt mörk som en begravning kan vara, känns bättre så.
 
Det kommer bli en jobbig dag imorgon, många tårar kommer rinna ner för min kind & kroppen kommer nog att kännas både tom & fylld av känslor på samma gång. Jag vet faktiskt inte hur jag kommer att reagera under begravningen det är helt omöjligt att förutspå, men alla människor reagerar ju olika & alla sätt är rätt på sitt vis. 

Morgondagen känns inte BARA hemsk på något sätt känns det skönt att få ta ett sista fint farväl med alla som bryr sig om min mamma runt mig. Det blir ett vackert minne att minnas tillbaka till längre fram när man kan se på allt som hänt från ett annat perspektiv.
 
Men något annat som faktiskt kommer kännas skönt efter imorgon är att vi får en plats att gå till, vi kan gå till mammas grav & lämna en gåva, säga några ord eller bara sitta där bredvid för att finna ro...
 
 

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: