Usa resan dag 1

På order av folk hemma i Sverige tänkte jag faktiskt försöka göra några inlägg här under resan. 
 
För personer som inte vet så sitter jag på världens största kryssnings fartyg påväg till karibien & ska tillbringa 12 nätter här. Nu är klockan 23:35 här och tidigt på morgonen hemma i snöiga sverige. När vi kommer iland i new jearsy igen åker vi vidare in till New York i två nätter & avslutar resan med några dagar i Miami.
 
dag1: Bestod till största del av resande med tåg, olika flyg & taxi. Började resan från Gävle 07:10 med tåg mot arlanda. Höll på att missa tåget då jag försov mig på morgonen men hann till stationen med 5 min marginal, den trenden med kort om tid höll i sig resten av resan mot Usa. Vi han precis med vårat första flyg mot Frankfurt,  fick checka in väskorna i special disken för den vanliga hade hunnit stänga & vi kom till boardingen precis när den stängde. Men lite spänning i livet måste man ju ha. Resten av resan flöt på bra, flyget från Frankfurt till New York fick åka en annan väg p.g a dåligt väder där vi skulle åkt. Den nya flygvägen blev över island & Grönland,  så himla fint att titta ner från planet när vi flög över dessa länder. 
 
Väl framme i New York tog det en jäkla tid att komma in i landet, men jag tycker ändå att det flöt på bra tills vi skulle hämta ut vårt bagage & inser att ena sidan på Annas resväska hade slitits bort & kläderna låg ute på rullbandet men det löste,  sig bra det med & allt i väskan var kvar. Framme vid hotell så var alla så himla trötta efter näsran 24 timmmar utan sömn så slocknade alla rätt fort i sina hotellsängar. 
 
Är inne på resans dag 3 men är sä himla trött nu så dag2 & 3 kommer senare, hade tänkt att skriva alla nu direkt så jag kom i fas men somnar snart, är för trött för det här. 
 
 
 
allti lika lixig mat på flyg
soluppgång över grönland
Grönland
mobilladdnings stolar i frankfurt 
senaps fyllda korvbullar, tydligen en delikatess i tyskland
Landat på USa mark
Annas väska
 

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: