On the radio

Ska ta å dra min helg med några ord.
Fredag: Tillbringade jag hemma hos min farmor som fyllde 70 år. Så hela tjocka släckten på pappas sida var där. De kom ända från stockholm å så. Kul att träffa alla, för i vanligt vis träffar jag bara dom på sommaren eftersom våran släckt har sommarstugor på samma ställe i rad typ (: bara vi. Så vi är en tajt släckt !
På kvällen blev de hockey brynäs mot Leksand borta. Brynäs vann självklart !
Resten av kvällen blev lugn låg nere i min källare vid datorn och prata i telefon imellanåt.
Lördag:  Vaknade av att pappa och susanne började greja i köket, mitt rum ligger ju i källaren så har ingen dörr bara en trappa ner. gick upp och de första jag ser är att d eär snöstorm ut, SUCK ! åt frukost, kolla bussarna till bergby, hade missat 12.10 så fick ta 14.10. Åkte till bergby, gick ut med hundarna , duschade och packade ihop mina saker. Sen skulle jag tillbaka till gävle och sen ta tåget till ockelbo och Joline. Men så var Jolines pappa så snäll så han hämtade mig och på allt vart jag bjuden på påskmiddag hemma hos dom. Mumms !
Under måltiden var Jolines syster lite så där smått irriterande , haha ^^
Efter maten gjorde vi oss iordning, sen gick vi och mötte Elin, Maria, Linnea och Mai vid Wij.
Sen drog vi vidare hem till Alex på 20 års fest.
Och till min förvåning ser jag Evelina Nordgren sitta i soffa, vilken var en JÄTTE rolig överraskning!
Jätte kul att träffa dig igen tjejen ! Var  inte igår precis.
Annars en trevlig kväll ! :D
Var lite smått nervösa när vi skulle hem sen på natten för att bli påkommna men vi greja de med !
Söndag: Vaknade tidigt, var väl inte så där jätte pigg. Kollade upp när ett passande tåg gick till Gävle, åt frukost, packa ihop mina saker och gjorde mig iordning för hemfärd till min far.
Blev hämtad vid stationen och sedan hemskjutsad, pappa,suanne, elin och rickard åte till valbo för att se the poodels men jag stanna hemma, gick runt sätra en sväng så fint väder. När dom kom hem åkte vi till farmor på påskmiddag. Bara du kan göra så god påskmat farmor ! Ingen påsk utan den.
Efter de åkte vi till Hille och gratta Elin som fyllde 14 år. På vägen hem plocka vi upp kuisn Karin.
Resten av kvällen bestod av film, mys. Somna förvåningsvårt tidigt, fast kanske inte så konstigt för jag sov cirkus 4 timmar natten innen. Denna dag spelade även Brynäs en match mot Rögle vann även denna (Y)
Måndag: Blev väckta av min söta syster som gjorde frukost åt oss, sen var de bara att packa ihop min saker för vi skulle åka hem till min kära mor. Sen har de bara varit lugnt idag, sprang med panza och tayra en sväng på dagen. Fick påskägg av mamma för en stund sen, det innehöll: Smågodis, choklad, Nöt-Creme,  Cashew nötter, cheez- cruncherz, C-vitamin, Trisslott, pengar och en cider. Göllmamma!
Nu ska jag kolla på Wallander med mamma och syskonen, mys :)

image79

// Tjing

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: