it's ok to not be ok

Svenska hjältar-galan!
Den lämnade spår efter sig, öppnade mina ögon för mkt. Det finns folk därute som verkligen kämpar för varandra, folk som har det tufft, folk som ibland känner känslan som jag har. Så himla många fina människor & det fälldes nog en & annan tår i sverige idag, iallafal hemma hos mig.

Något som värkligen satte sig hos mig var två tjejor som egnade sig åt unga med cancer, vilket fanstiskt arbete & jag kan bara ana vilken hjälp dom har varit för många sjuka. Men även till anhöriga, ibland kan det "nästan" vara lika svårt att leva med någon som har cancer som för den som har sjukdomen. Att det även finns stöd för dom är underbart, sjukhus har inte alltid den bästa hjälpen & även om de har det så är mijön så fel. För hur roligt är det att gå till ex en kurator som håller till på sjukhuset, man blir påminnd om det hela tiden eftersom det är i just den byggnaden som beskedet kom, där livet rasade & där kampen började för att bygga upp ett normalt liv med inslaget att cancer nu mera finns med i bilden.

Just ordet cancer är väldigt laddat för mig, ordet får mig att bli yr, det får mig att må illa, det får mig att vilja skrika, att vilja ta mig till en annan planet. Främs för att man är så hjälplös mot det, den visar ingen hänsyn bara storman in i människor liv & vänder upp&ner på hela skiten...


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: