Frankrike/Italien/Monaco

Då var man hemma igen efter en 5 dagar på resande fot. Firande min morbrors 50årsdag i Frankrike. Jag, min syster, och våra kusiner. 

 Vi hade en stor lägenhet på 7:e våningen mitt i Nice, vilket var perfekt. Med gångavstång till det mesta & annars bra kommunikation med spårvagn. En dag tog vi tåget till Italien & gick på enb stor marknad som låg vid havet & så åt vi super god italiensk pizza. Och en anna dag tog vi tåget till monaco, vilken vacker & lyxig stad. Båtar som var värre än lyxvillor här i sverige... 

De andra dagarna spenderade vi i Nice, som var en väldigt fin stad, åker ni dit så besök gamla stan. Hela staden kryllade av mysiga resturanger och cafeer. Lördagkvällen upptäckte jag, Karin & Elin nattlivet i Nice & måste ju säga att det var mer drag & mer klass på krogen där än hemma i gävle!  


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: