Lär mig att vara ledig

 
 
Jag måste bli bättre på att ta tillvara på lediga dagar & se det som avslappnande att vara ledig, inte känna att jag blir stressad för att jag inte jobbar. Jag har någon arbetsskada, som blir stressad av att vara ledig. Jag måste lära mig att man faktiskt mår bra av att vara ledig. Det är inte för att jag jobbar lite & måste arbeta ihop pengar jag känner mig stressad utan för att jag under en så lång tid har jobbat så otroligt mkt & knappt varit ledig någon dag i månaden alls som jag känner en stress när jag är ledig, jag har lixom glömt bort att man ska vara ledig.
 
Igår & idag har jag varit ledig & har faktiskt utnyttjat det, inte känt någon stress för att faktiskt vara ledig. Igår tog jag & hundarna en långpromenad i skogen, bara njöt av att inte ha någon tid att passa. Sen så har min fina farmor äntligen flyttat hem från sommarstugan så var & hälsade på henne, vi bor ju i husen mittemot varandra så bara att gå över gatan för att hälsa på, önskar jag hade mormor lika nära.
 
Idag tog jag en ordentlig sovmorgon, klev inte ur sängen förens klockan var runt 11. Lunchade på stan med Amanda på ett av mina favoritställen, café Pazzo. Efter det blev det lite shopping & när Elin slutade skolan gick vi upp till Rosmarin för att vaxa ögonbrynen. Något jag gör en gång i månaden & jag går alltid dit, dom är så duktiga & blir alltid nöjd.
 
Väl hemma byte jag om, tog med mig hundarna & sprang till sätra för att kolla på hockey med min bror som är helt tokig i brynäs, skulle nog alla honom för en galen supporter. Nu blir det att kolla lite på tv, gosa med dom fyrbenta & sen sova, är ledig imorgon så den dagen startar jag med frukost på Lido med Amanda & Jonas.

God natt !

 

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: